Lite PÅSK-inspiration>>

 Är det något jag verkligen gillar att pyssla, så är det till Påsk *ler*. Jag vet inte riktigt varför men jag kan gissa mig till det. När jag var liten... way back... i de djupa skogarna *fniss* så hade vi en granne. Hon hette Gunnel. Varje Påsk fick jag och min lillebror ett superstort påskbrev fyllt med godis. När man vecklade ut påskbrevet så var det en illustration av Påskkärringar med diverse tillbehör i storlek 50x70cm. Målade i akvarell på lite tunnare papper. Otroligt fantastiska. Kommer ihåg att bilderna var mer intressanta än godiset och än i dag kan jag gräma mig över att ingen sparade dem. Ja, och varje år var man lika förväntansfull. Sedan hade jag en morfar som var konstnär. Han var också en stor inspiration 💖. 

Här nedan bjuder jag på lite PÅSK-inspiration. De mönstrade scrapbooking-pappren (30,5x30,5cm) i bakgrunden är min egen design (ej till salu). Man kan köpa digitala filer i mindre format 15x15cm, om man vill och skriva ut själv. Gummistämplar hittar du >>HÄR<<.
Motiven är målade i största delen med Promarkers men jag har även använt Touch-markerspennor.

Enjoy



Kommentarer